Virtuálna prehliadka ako revolučný marketingový nástroj

Virtuálna prehliadka ako revolučný marketingový nástroj

Virtuálna realita preniká do najrôznejších odvetví od obrany (simulátory pre vojakov), cez školstvo (digitálne učebné pomôcky) až po marketing. Práve v ňom si nachádza uplatnenie vo forme interaktívnych virtuálnych prehliadok, ktoré postupne nahrádzajú tradičné obrázkové a video galérie. Čo taká virtuálna prehliadka ponúka a prečo je ich stále viac a viac?

Čo je virtuálna prehliadka?

Virtuálna prehliadka, spolu so synonymami 360° alebo 3D prehliadka, predstavuje zobrazenie akéhokoľvek miesta v 3D priestore a zároveň pokrýva plných 360°. Klasická fotka divákovi ukáže len istý výsek priestoru, často práve objekt záujmu. Konvenčné video rovnako účelovo vyberá aspekty toho-ktorého priestoru, ktoré odprezentuje s pútavou hudbou, prípadne informáciami v podobe sprievodných textov alebo hovoreného slova.

Virtuálne prehliadky búrajú tieto zaužívané spôsoby prezentácie a neskrývajú absolútne nič – predmetný priestor zobrazujú v plnej kráse a rôznymi prvkami obohacujú zážitok z virtuálnej návštevy. Zjednodušene by sa dalo povedať, že divák sa prostredníctvom virtuálnej prehliadky bude cítiť akoby sa na danom mieste skutočne nachádzal. Čo teda tvorí základ virtuálnych prehliadok? 360° sférické panorámy (alebo tiež 360° video, ktoré však v tomto článku nebudeme popisovať).

Existujú viaceré spôsoby ako vyhotoviť 360° panorámu – od 360° fotoaparátov, kamier, laserových skenerov, dronu – týmto rôznym možnostiam sa budeme venovať v samostatnom článku. Pointou je z jedného miesta vyhotoviť fotografiu s pomerom strán 2:1 (teda 2x širšiu než vyššiu) v dostatočnom rozlíšení, ktorá zaberie celých 360°. Dôležité je pritom, aby jednotlivé dielčie fotky, z ktorých je táto panoráma tvorená správne do seba zapadli a nevytvárali seky v miestach ich spojov. Po vyhotovení dostatočného množstva panorám pokrývajúcich celý priestor záujmu nasleduje spracovanie záberov v špecializovanom softvéri a tvorba samotnej virtuálnej prehliadky.

Design virtuálnej prehliadky hrá významnú rolu. Prispôsobuje sa korporátnym farbám, design manuálu a je šitý na mieru účelu, pre ktorý je prehliadka tvorená. Fantázii sa medze nekladú a virtuálne prehliadky je možné obohatiť o najrôznejšie interaktívne prvky:

Hudba

Informácie

Pôdorys

Galéria

Video

Animácie

Google mapa

Minihra

Online sprievodca

Hovorené slovo

Jazykové mutácie

Celá webstránka

Virtuálne prehliadky je možné neskôr dopĺňať o nové panorámy, prípadne upravovať ich prvky. Sú kompatibilné so všetkými typmi zariadení od počítačov, cez tablety a mobilné telefóny až po VR headsety – špeciálne okuliare na prezeranie vo virtuálnej realite. Môžu bežať online a spúšťať sa prostredníctvom URL odkazu – linku na server, na ktorom sú uložené; alebo lokálne offline cez súbor prezerateľný v dedikovanom prehliadači.

Výhody virtuálnych prehliadok

Na nič nezabúdajú

Na rozdiel od klasických fotiek a videa pokrývajú celých 360°

Kompletné a komplexné

Všetky informácie o priestore zhromaždené na jednom mieste

Pútavé a interaktívne

Diváka na prvý pohľad zaujmú a navodia pozitívnu emóciu

Šité na mieru

Design a ovládacie prvky podľa požiadaviek a želanej funkčnosti

Integrácia s Google Analytics

Umožňuje presne sledovať a merať návštevnosť virtuálnej prehliadky

Nahratie na Street View

Umiestnenie panorám na Google Maps zvyšuje SEO skóre Business profilu

Sociálne siete

Panorámy je možné nahrať na Facebook ako interaktívne otočné 360° fotky

Export ako 360° video

A následné nahratie na Youtube v 4K kvalite priblíži prehliadku tradičnejším divákom

A čo ceny virtuálnych prehliadok?

V porovnaní s pridanou hodnotou virtuálnej prehliadky zanedbateľné.

Neobjasnili sme Vám niektoré aspekty virtuálnych prehliadok, ktoré Vás zaujímajú?

Leave a reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Your comment:

Your name:

Enter Captcha Here : *

Reload Image